Rubriky
Neškodné závody na dračích lodích

Monkey Jumble 2018 – to nej, co jsme kdy jeli

Na největší evropský závod dračích lodí na dlouhých tratí jsme se chystali od léta. 11 kilometrů je 11 kilometrů; nikdo z nás tak dlouhý závod nikdy nejel a měli jsme respekt. A taky nikdo z nás nejel závod s hromadným startem 44 lodí, i když tady jsme zhruba tušili, do čeho jdeme.

V pátek večer jsme – po menším zpoždění způsobeným totálním kolapsem pražské dopravy s epicentrem kousek od loděnice – do tří minibusů nacpali pádla, vesty, bágly, sebe a vyrazili na 650 kilometrů dlouhou cestu do Saarbruckenu. Jádro Neškodných vyztužila tři pádla a buben Jizerského draka a host z Pilsner Dragons, kormidla se chopil Machajda. A v sobotu v 14:30 to vypuklo.

Průběh se dá dobře rozdělit podle otoček na čtyři fáze. Po startu to byly dva kilometry v obrovském chumlu lodí, kde nebylo slyšet vlastního slova, na Sáře se objevily půlmetrové vlny, a nezbývalo než jet co to dá. Machajda se nás snažil posadit na vlny, ale lodí bylo prostě moc.

Před otočkou jsme zvolnili a bravurně podjeli pětici soupeřů; chvilku potom jsme na mě počkali a další tři kilometry to byla lítá řež v balíku čtyř lodí s neustálým zrychlováním a zpomalováním. Když tenhle balík vletěl do úzkého oblouku Alte Brücke, voda tekla do lodí přes borty plným proudem a v lodi jí bylo po kotníky.

Po třetí otočce jsme se utrhli ostatním a další čtyři kilometry, čili zhruba pětadvacet minut, odráželi neustálé útoky zezadu; před třetí otočkou se před nás ale jedna posádka přeci jen dostala a protože kormidelník nenechal Machajdovi prostor na jeho kejkle, z otočky vyjeli o loď před námi. Náš útok odrazili – a pak následovala zkouška vůle. Zbývaly poslední dva kilometry do cíle, s bubny pronásledovatelů v zádech.

Zatli jsme zuby, prodloužili záběr a nechali je daleko za sebou – na tomhle úseku dosáhli průměrnou rychlost 11,4 kilometrů za hodinu. Na konci je čas 59 minut a 42 sekund; 30 místo v kategorii Sport a naprosto suprový víkend.

Za rok se sem vrátíme. A budeme lepší.

Rubriky
Neškodné závody na dračích lodích

Pálava na krátkých lodích

Pálava je pro většinu české populace víno, ženy, zpěv, pro nás postižené dračími loděmi ještě k tomu trocha pádlování – i když tedy popravdě to v sobotu ráno po páteční obhlídce místních sklípků obvykle moc nejde. Letošní závody byly trochu jiné než obvykle.

Jednak se jelo o týden později než obvykle, jednak na malých lodích a ještě k tomu se všechny závody, včetně kilometru, jely už v sobotu. To mělo dva důsledky.

Přihlásilo se nás míň než obvykle, protože dovolené – ale přihlásilo se nás o něco víc, než jen je jednu posádku, takže jsme postavili dvě lodě. Takže v šíleným pařáku měli někteří z nás možnost střihnout si za celý den osm závodů na 200 metrů a dva kilometry. To je nabídka, které se odolává jenom těžko.

Co se výsledků týče, jeli jsme už i líp.

Vyhráli jsme sice dvě rozjížďky, ale taky jsme si vyzkoušeli, že když se pomalu odstartuje, pomalu se jede celý závod a že blbej kormidelník na kilometru je prostě blbej kormidelník. Nakonec to bylo na 200 metrů Sport 12. místo z 18, ve Funu 14. z 23; na kilometr ve Sportu 13. ze 17 a ve Funu 10. z 21. (Jo – a taky jsme na fotce v Blesku!)

Rubriky
Neškodné závody na dračích lodích

Sezónu 2018 startujeme na Dračím popelu

První závod venkovní sezóny, Popel, jsme jeli už potřetí. Trať se proti loňsku mírně prodloužila, letošní míle měla podle našeho měření dost předně dva kilometry.

První jízda na malé lodi … no, byla to jízda na dva kilometry na malé lodi. Jedenáct statečných, kteří se rvali se vzdáleností a časem, nakonec dojelo o stupínek lépe než loni.

Ale na krátkých lodích probíhalo čilé handlování, takže Oldies vyjeli se Štěpou a Pavlem na pádlech a Kubou, který si rovnou na závodě odbyl svoji premiéru na bubnu (a dva dny pak nemluvil) a jakým všem dámským posádkám pomáhaly Neškodné, se už asi nikdy nedozvíme.

Druhá jízda, na dlouhé, bylo trochu jiné kafe. Nejdřív nám vyšel start, takže jsme se ještě sto metrů po startu zkoušeli držet Předměřicím na vlně – pravda je, že nám to nevydrželo dlouho. Takže jsme nechali Dragonteam z Kojetína, ať nás dojede, a pak se cestou k otočce pečlivě hlídali. Do obrátky jsme vjeli na lepší – vnitřní – straně; a rozhodně jsme nespěchali. Při výjezdu to ale bylo tvrdých a dlouhých dvacet a Kojetín zůstal dvě délky za námi. A pak už zbývalo jenom tempo udržet až do cíle…

A záznam z jízdy nám pak ukázal, že jsem ten kilometr po proudu do cíle opravu jeli jak dráha, dokonce jsme rychlost mírně zvyšovali. Dobrá jízda, Proti loňsku o stupínek lepší umístění, skvělé počasí, popelníčky do sbírky .. co chtít z téhle soboty víc?

Rubriky
Neškodné závody na dračích lodích

Fryštenského pohár jen pro silné (nátury)

Fryštenského pohár je čistý punk. Poslední závody sezóny, na volném Labi ve Štětí, ve větru a chladu a dvě dračí lodě pro šest posádek. K tomu handicapový systém, takže o překvapení tu není nouze.

Ani letos nebylo.

Systém jízd se ladil až na poradě kapitánů. Nakonec jsem se dohodli, že pojedeme ve třech dvojicích proti sobě tak, abychom si vystřídali vnitřní dráhu do první otočky. A mezi jízdami nebudeme vysedat – představa, že v mokrých dresech klepeme kosu na břehu, opravdu nikoho nelákala.

Do dvojice nám Čáp, organizátor, určil Peruny, draky z Vysočiny (Trochu klamou tělem, protože jsou z Hluboké a trénují na Řece, což je ve skutečnosti rybník). První jízdu máme vnější dráhu, ale hned za mostním obloukem za to bereme, nejdřív se na Peruny dotahujeme a pak jim ujíždíme. Do cíle pohodlně přijíždíme první. Odveta byla pomalejší . K otáčce se nikdo nehrnul, my jsme nechtěli Perunům dát možnost nás podjet a Peruni se nehrnuli do toho jet otáčku vnější dráhou. Ale hned jakmile lodě obkroužily bójku, jsme si dali nástup a Peruny utrhli. Hurá, můžeme se převléci.

A pak k Čápovi do hospody počkat, než spočte výsledky. Díky handicapům se nedá nic spočítat dopředu, víme jen to, že s Peruny máme handicap stejný, takže nejsme poslední. Čáp čte šesté, páté, čtvrté místo .. a Peruny pořád nejmenuje. A za chvíli je všechno jasné – jdeme si pro největší pohár, jaký jsme kdy vyhráli! Je sice putovní, ale až se za rok vrátíme, nenecháme ho nikomu zadarmo!

Rubriky
Neškodné závody na dračích lodích

Tragicky dlouhé, vzor 2017

O víkendu jsme si střihli Tragicky dlouhé tratě. Je to český unikát – 2x 4,5 kilometru s hromadným startem, takže úplně jiný závod než když jedeme proti stopkám – a navíc to z naší domácí loděnice máme jenom pár kroků.

Letos ale organizátorky z Db Tragedky Prague změnily systém – jelo se na dvě jízdy a rozhodoval součet časů. To trochu nabouralo naše plány, protože kormidlo v podání skvělého Machajdy jsme měli domluvené jen na odpolední jízdu, ale co se dalo dělat. V první jízdě se nám nepovedlo sednout ostatním na vlnu, takže k obrátce jsme dojeli těsně za balíkem čtyř lodí. To ale kormidelnice nekompromisně využila, bravurně ostatní podjela a vyjížděli jsme první.

Jenže tohle místo jsme neudrželi; po druhé obrátce a po kilometrovém přetahování s Oldies (kterým jsme půjčili Pepína) jsme nakonec zůstali pár vteřin za nimi. V poločase jsme byli čtvrtí. Na druhou jízdu jsme mírně obměnili tým. Přišla Petra, takže Oldies věkový průměr snižovala Šárka a Šimon. A hlavně přišel Machajda.

Do druhé jízdy jsme nastoupili z vnější dráhy; na vlnu jsme sedli skvěle, a asi třista metrů před otočkou Machjada zavelel – přestaňte pádlovat. Všechny soupeře jsme nechali předjet, bravurně sjeli doleva, na vnitřní dráhu a deseti mocnými záběry se objevili vedle oranžových hanáků. Vůbec netušili, kde jsme se tam vzali. Ještě před otočkou jsme vyhecovali nástup, ale bohužel nezachytili RK Dragons, takže na otočku jsme vjížděli druzí.

Cestou proti proudu j otočce číslo 2 jsme se rvali o druhý flek s Kozou; kolem bójek ale projeli výborně a nenechali nám ani centimetr místa k podjetí a přes veškerou snahu jsme je už do cíle nedojeli. Součet časů ale hovořil jasně – skvělé třetí místo.

Třetí závody za sebou, kde jsme byli na bedně, a upřímně – tady to pro nás bylo největší překvápko. A letos si zazávodíme ještě jednou – na konci října na Fryštenského míli ve Štětí.